CANMORE

18.12.2023

Další destinací je Canmore, které se nachází v údolí Bow kanadských Rockies cca 80 km od Calgary. Do tohoto města přijíždí ročně mnoho Čechů právě na Working Holiday. Zároveň Canmore leží asi 20 km od národního parku Banff, díky tomu okolní krásy přírody spatříte ihned po příjezdu.

Na začátek musím podotknout, že příroda Britské Kolumbie a Alberty se poměrně liší. Přesto obě lokality patří mezi nejnavštěvovanější oblasti Kanady. Najdete zde řeky, ledovcová jezera, vodopády, divokou přírodu, medvědy, losy a další. Hodně lidí si Kanadu přestavuje právě takovou, jako je tomu v Albertě nebo v BC, ale bohužel taková Kanada má opravdu rozmanitou přírodu a tyto krásy se nachází pouze na malém procentu kanadského území. Zbytek Kanady je poměrně pustý (tundry) a vyprahlý. Právě proto jsem ráda, že Vám tyhle top místa mohu ukázat a snad Vás i inspirovat, se tam jet podívat.

ZÁKLADNÍ INFORMACE CANMORE

• 14 000 obyvatel
  • 80 km od Calgary
  • Nadmořská výška kolem 1 400 m. n. m.
  • Bývalé těžařské městečko

3 DNY V CANMORE

V Canmore jsem strávily celkem 3 dny. Jak jsem již zmínila v článku o Calgary, přespávaly jsme u jednoho klučiny ze Slovenka přes Couchsurfing.

Grassi Lakes Trailhead

PRVNÍ DEN

CANMORE, GRASSI LAKES TRAILHEAD A DALŠÍ

První den jsme se šly podívat do centra Canmore. Vybavenost je zde slušná a tak, zde najdete, co potřebujete. Je zde hlavní třída, kde jsme navštívily hned několik skvělých kaváren. Následovala procházka údolím Bow podél River Bow. Prošly jsme i známý Canmore Engine Bridge. Cestou jsme potkaly pár jelenů wapiti. Když budete mít štěstí můžete potkat i losa.

Pokračovaly jsme do Quarry Lake Park, kde je nádherný výhled na okolní skály. Z parku jsme pak pokračovaly na Grassi Lakes Trailhead až do známého sportovního areálu Canmore Nordic Centre, kde probíhala zimní olympiáda v roce 1988. Nyní je areál využíván pro závody v běhu na lyžích, biatlonu aj.

DRUHÝ DEN

GROTTO MOUNTAIN A NEČEKANÉ POČASÍ

Další den jsme se rozhodlY pro celodenní výlet na Grotto Mountain (2 706 m.n.m.), který byl na doporučení, že jsou tam krásné výhledy a vidíte přímo nejznámější pohoří v okolí Canmore Three Sisters, na které jsme jít nemohly, protože trail byl stále zavřený z důvodu velkého množství sněhu.

Aby jste se dostali na úpatí hory, musíte se povézt místními autobusy. Poté se vydáte kousek po hlavní silnici a jste tam. Ze začátku cesta není nijak náročná a je prošlapaná. Později se však cesta stává náročnější a náročnější. Stoupání je poměrně velké. K navigaci doporučuji aplikaci AllTrails.  Postupně se dostáváme na první sedlo hory, odkud je opravdu krásný výhled.

Grotto Mountain vyhlídka v půlce kopce
Špatné počasí na Grotto Mountain
Three Sisters Canmore

Jak již vidíte na fotkách, počasí bylo dost oblačné, ale nic nás neodradí a tak pokračujeme. Jak se říká, že počasí se v horách mění rychle, tak i to se stalo. Blížíme se pomalu k vrcholu, cesta je hodně kamenitá, smeká se, trail už není vůbec vyšlapaný a přichází velká mračna. Začalo pršet, potom sněžit a pofukovat vítr. Na trailu bylo v některých částech hodně sněhu a tak jsme se i propadaly. Postupně všechno zasněžilo a my nevěděly, kam jít. Začínala nám být i zima, ač jsme měli péřové bundy a další vybavení.  V tu chvíli nám už volá Martin (u kterého jsme spaly), že kouká nahoru a že to vůbec nevypadá dobře a ať to raději otočíme. No nic se nedá dělat, ale raději jdeme zpátky.

Počasí nám opravdu nepřálo. Cesta zpátky byla náročná a celkem i nebezpečná. Kameny se nám bortily pod nohami a sníh nám to všechno komplikoval. Nebylo pořádně nic vidět. Po cca hodině jsme konečně sestoupily níže, kde bylo lépe. Ovšem cesta, která byla hodně strmá nahoru, je i dolů. Navíc se z ní stala dokonalá bahenní lázeň. Dolu jsme to tedy sjížděly jak na snowboardu a někdy jsme lezly po čtyřech. Můžeme si říct, že naštěstí se nám nic nestalo a zdárně jsme "dojely" dolů.

TŘETÍ DEN

ROZLOUČENÍ, CENTRUM A STOPEM DO BANFFU

Poslední den jsme se již moc nezdržovaly. Zašli jsme všichni na společnou snídani a my jsme s Ájou šly pak dál stopovat až do Banffu.

DALŠÍ TIPY NA VÝLETY

• Three Sisters
  • Heart Creek Trail
  • Ha Ling Peak Trailhead
  • Grotto Canyon
  • Elevation Place (v případě nepřízně počasí)
Více typů na zajímavé hiky v okolí Canmore můžete najít v aplikaci AllTrails.

Přesouváme se dál na sever do Banffu, což je snad nejznámější místo v kanadských Rockies. Podíváte se tam s námi?